Introductie Zelfkennis, gebaseerd op de leer van G.I. Gurdjieff

Cursusleider: Michael Middens

Ben je al dat gefilosofeer, getheoretiseer, boeken lezen, et cetera, beu - en, wil je je eindelijk eens op de dagdagelijkse praktijk toespitsen?...

In deze introductiesessie starten we met een kennismakingsgesprek waardoor we over elkaar meer aan de weet komen. Deze introductiesessie duurt ongeveer een klein uurtje, minstens.

Wat heb je nodig?

- Skype
- Een microfoon
- Een webcam

Nota: Zelfkennis is, zoals de naam het zelf zegt, gericht tot mensen die aan Zelfkennis willen doen - namelijk: het kennen van jouw ware Zelf, losstaande van hetgeen je niet bent, zoals: jouw vergankelijk lichaam, en alles wat daarop betrekking heeft, waaronder je ego en de tientallen aangekweekte, oneigene persoonlijkheden. Deze cursus is gebaseerd op de leerstellingen die George Ivanovitch Gurdjieff ons vorige eeuw heeft gebracht.

Gurdjieff gaf in het prille begin zijn ideeën slechts beetje bij beetje prijs. Toen hij voor het eerst nieuwe thema's aanstipte, gaf hij enkel en alleen de algemene principes weer, waarbij hij vaak het meest essentiële achterhield... Over de kwestie van de centra, bijvoorbeeld, sprak hij eerst over drie centra, namelijk: het intellectueel centrum, het emotioneel centrum en het bewegingscentrum. Daarna werd er het instinctcentrum aan toegevoegd, en nog later: het sekscentrum.

"De algemene psyché van de mens is opgesplitst in drie volledig onafhankelijke 'entiteiten', die geen relatie met elkaar hebben, en die - zowel in hun functies als in hun manifestaties - van elkaar gescheiden zijn." - George Ivanovitch Gurdjieff -

Om iets meer over de inhoud van deze cursus aan de weet te komen, verwijzen wij jou naar onze rubriek 'Werkgroep Zelfkennis'.

- Gelieve het bedrag van 30 euro voorafgaand te storten op de bankrekening van DIMschool vzw:
IBAN: BE22 7795 9845 2547 - BIC: GKCCBEBB.

Kernwoorden: Zelfkennis - Gurdjieff - Filosofie - George Ivanovitch Gurdjieff.

Tarief:
Nota: 30 euro

Meer informatie? Stuur ons een bericht of bel ons op 03 430 93 87.

<april 2024>