Linda Goodman

Linda Goodman was een geheimzinnige vrouw die niet graag veel details vrijgaf over haarzelf. Ze werd geboren als Mary Alice Kemery ergens in de Appalachen van Virginia, Amerika.

Hoewel Linda nooit haar eigen geboortedatum heeft prijsgegeven (ze had zelfs het zwijgen opgelegd aan haar vader), wordt algemeen aangenomen dat ze geboren werd op 10 april 1925. Er wordt gezegd dat ze is opgegroeid rond de woonplaats van haar ouders in Parkersburg, West Virginia - maar zelf beweert ze dat ze haar jeugd heeft doorgebracht bij haar grootouders in Morgantown, West Virginia.

Linda heeft de kunst van het verhaalvertellen op jonge leeftijd geleerd van haar vader, een gewezen steenkoolmijner en een meester garenspinner.

Ze begon haar eigen verhalen te schrijven wanneer ze op de lagere school zat, lang voordat ze afstudeerde aan de Parkersburg High School in 1943.

Linda kreeg haar naam tijdens wereldoorlog II via een populair populair radioprogramma in Parkersburg dat ze presenteerde dat "Love Letters from Linda" heette. Tijdens het werken voor de radio, ontmoette ze haar tweede echtgenoot, Sam O. Goodman, en nam ze zijn achternaam aan.

Algemeen wordt er geloofd dat Linda verantwoordelijk was voor het versnellen van de groei van de New Age beweging met het succes van haar eerste astrologie boek "Zonneklaar" (1968). Het was het eerste astrologische boek dat ooit een plaats verdiende in de New York Times Bestseller List. Het werd gevolgd door nog een ander succesvol boek, "Love Signs" (1978), wat ook diezelfde lijst haalde.

Linda Goodman

Linda woonde in Cripple Creek, Colorado voor het laatste deel van haar volwassen leven. Er wordt aangenomen dat ze is gestorven op 21 oktober 1995 in Colorado aan complicaties van diabetes. Niettemin, zijn sommige van haar aanhangers er vast van overtuigd dat ze nog steeds leeft en ergens anoniem in het landelijke Nieuw Zeeland woont.